Szukaj

Nie taki z niego Eko jak go malują

Aktualizacja: mar 16

Aż 43% osób używających węgla typu “ekogroszek” uważa go za produkt ekologiczny. Fundacja ClientEarth apeluje do producentów i Ministerstwa Klimatu i Środowiska o zaprzestanie wprowadzania w błąd konsumentów. Jej zdaniem, czysty węgiel nie istnieje.



Greenwashing - czyli malowanie węgla na zielono


Greenwashing, czyli w wolnym tłumaczeniu “zielone mydlenie oczu”, to praktyka marketingowa mająca na celu przekonanie konsumentów do zakupu danego produktu ze względu na jego rzekome właściwości proekologiczne. Greenwashing jest wywoływaniem u konsumentów poczucia, że decydują się na produkt wytworzony i przystosowany do użytkowania zgodnie z poszanowaniem zasad ochrony środowiska.

Fundacja ClientEarth zaapelowała do producentów i dystrybutorów popularnego “ekogroszku”, aby zarzucili praktykę greenwashingu. Przedstawiciele fundacji zwrócili się również do Ministerstwa Klimatu i Środowiska z wezwaniem do zmiany Rozporządzenia z dnia 27 września 2018 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw stałych. To właśnie w niej stosowana jest nazwa „ekogroszek” która, zdaniem specjalistów, jest co najmniej myląca.


żródło

Ekolodzy: nazwa "ekogroszek" wprowadza w błąd (mieszkanie.pl)




20 wyświetlenia0 komentarz

Ostatnie posty

Zobacz wszystkie